نیسان ایکس تریل؛ همه چیز درباره این خودرو شاسی بلند محبوب

28 آبان, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

xxxxx

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل یک خودروی شاسی بلند کامپکت است که توسط شرکت خودروسازی نیسان ژاپن تولید می شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی شد و تاکنون پنج نسل از آن تولید شده است. نسل سوم ایکس تریل که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، در سال ۲۰۲۱ با تغییراتی جزئی به بازار عرضه شد.
ابعاد نیسان ایکس تریل به شرح زیر است:

طول: ۴۶۸۰ میلی متر

عرض: ۱۸۴۰ میلی متر

ارتفاع: ۱۷۲۰ میلی متر

فاصله بین دو محور: ۲۷۰۵ میلی متر

وزن خالص این خودرو نیز در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم است.
نیسان ایکس تریل در دو نسخه پیشرانه بنزینی و هیبریدی عرضه می شود.

نسخه بنزینی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل است و نیروی خود را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند.
نسخه هیبریدی ایکس تریل نیز از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده می کند که توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد.

این موتور به یک موتور الکتریکی ۱۴۰ اسب بخاری متصل است که مجموع توان تولیدی این سیستم به ۲۹۵ اسب بخار می رسد.

این سیستم نیز به یک گیربکس CVT متصل است و نیروی خود را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند.
نیسان ایکس تریل از نظر ایمنی نیز عملکرد مناسبی دارد. این خودرو در تست تصادف موسسه ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی (NHTSA) آمریکا توانست ۵ ستاره ایمنی دریافت کند.
امکانات رفاهی و ایمنی نیسان ایکس تریل شامل موارد زیر است:

oilforoshxxxx

صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی

سیستم ناوبری ماهواره ای

سیستم صوتی Bose

سیستم تهویه مطبوع دوگانه

صندلی های چرمی

سیستم هشدار نقطه کور

سیستم هشدار خروج از خط

سیستم ترمز اضطراری خودکار

سیستم پایداری الکترونیکی

قیمت نیسان ایکس تریل در ایران از حدود ۱ میلیارد تومان آغاز می شود.
در ادامه به برخی از ویژگی های مثبت و منفی نیسان ایکس تریل اشاره می کنیم:
ویژگی های مثبت:

طراحی زیبا و مدرن

فضای داخلی جادار

امکانات رفاهی و ایمنی کامل

عملکرد مناسب پیشرانه

قابلیت آفرود

ویژگی های منفی:

مصرف سوخت نسبتا زیاد

قیمت بالا

امکانات رفاهی و ایمنی محدود در نسخه پایه

Untitled designxczczxczxcz

انواع ایکس تریل

تا کنون ۵ نسل از نیسان ایکس تریل تولید شده است که به شرح زیر است:
نسل اول (۲۰۰۰-۲۰۰۷)
نسل اول ایکس تریل با کد T30 بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید شد. این خودرو در دو نسخه بنزینی و دیزلی عرضه می شد.

نسخه بنزینی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کرد که توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را داشت. نسخه دیزلی این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر ۲.۲ لیتری استفاده می کرد که توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را داشت.
نسل دوم (۲۰۰۷-۲۰۱۵)
نسل دوم ایکس تریل با کد T31 بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ تولید شد. این خودرو در دو نسخه بنزینی و دیزلی عرضه می شد.

نسخه بنزینی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کرد که توانایی تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را داشت. نسخه دیزلی این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری استفاده می کرد که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور را داشت.

نسل سوم (۲۰۱۵-۲۰۲۱)
نسل سوم ایکس تریل با کد T32 بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ تولید شد. این خودرو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می شد. نسخه بنزینی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کرد که توانایی تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۹ نیوتن متر گشتاور را داشت.

نسخه هیبریدی این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری استفاده می کرد که توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۹۹ نیوتن متر گشتاور را داشت.

نسل چهارم (۲۰۲۱-کنون)
نسل چهارم ایکس تریل با کد T33 بین سال های ۲۰۲۱ تا کنون تولید می شود. این خودرو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می شود.

نسخه بنزینی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند که توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور را دارد.

نسخه هیبریدی این خودرو نیز از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده می کند که توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور به یک موتور الکتریکی ۱۴۰ اسب بخاری متصل است که مجموع توان تولیدی این سیستم به ۲۹۵ اسب بخار می رسد.

نسل پنجم (آینده)
نسل پنجم ایکس تریل در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. این خودرو بر روی پلتفرم CMF-C ساخت نیسان، میتسوبیشی و رنو ساخته خواهد شد. این پلتفرم از ویژگی های جدیدی مانند سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک e-4ORCE استفاده خواهد کرد.
در ادامه به برخی از ویژگی های مشترک تمام نسل های نیسان ایکس تریل اشاره می کنیم:

طراحی زیبا و مدرن

فضای داخلی جادار

امکانات رفاهی و ایمنی کامل

عملکرد مناسب پیشرانه

قابلیت آفرود

در مجموع، نیسان ایکس تریل یک خودروی شاسی بلند کامپکت محبوب است که با توجه به ویژگی های مثبت خود، توانسته به موفقیت های زیادی در بازار جهانی دست یابد.

Untitled

مزایا و معایب

مزایا

طراحی ظاهری جذاب و مدرن

فضای داخلی جادار و راحت

امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته

مصرف سوخت مناسب

استهلاک پایین

قابلیت آفرود

معایب

قیمت نسبتاً بالا

گیربکس CVT که ممکن است برای برخی رانندگان آزاردهنده باشد

مشکلات فنی جزئی در برخی مدل ها

توضیح
طراحی ظاهری
نیسان ایکس تریل از طراحی ظاهری جذاب و مدرنی برخوردار است. این خودرو از جلوپنجره V شکل، چراغ های LED جلو و عقب، رینگ های آلومینیومی 17 یا 18 اینچی و چراغ های مه شکن جلو بهره می برد. نمای عقب خودرو نیز به لطف چراغ های LED عقب و سپر اسپرت، ظاهری جذاب و مدرن دارد.
فضای داخلی
فضای داخلی نیسان ایکس تریل جادار و راحت است. این خودرو دارای 5 صندلی بزرگ و راحت است که فضای کافی برای سرنشینان را فراهم می کند. همچنین، فضای صندوق عقب خودرو نیز 565 لیتر است که برای خانواده های پرجمعیت مناسب است.
امکانات رفاهی و ایمنی
نیسان ایکس تریل به امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته ای مجهز است. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم تهویه مطبوع دوگانه

سیستم صوتی با 6 بلندگو

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی

سیستم ناوبری ماهواره ای

دوربین دید عقب

سیستم کروز کنترل هوشمند

سیستم ترمز اضطراری خودکار

سیستم هشدار نقاط کور

سیستم هشدار برخورد از جلو

سیستم حفظ خودرو بین خطوط

oilforoshfsdfsdfs

مصرف سوخت
نیسان ایکس تریل با پیشرانه 2.5 لیتری خود، مصرف سوخت مناسبی دارد. این خودرو در سیکل ترکیبی 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند.
استهلاک پایین
نیسان ایکس تریل از استهلاک پایینی برخوردار است. این خودرو از قطعات با کیفیتی ساخته شده است که باعث افزایش طول عمر آن می شود.
قابلیت آفرود
نیسان ایکس تریل به لطف سیستم تمام چرخ محرک و سیستم تعلیق مناسب، قابلیت آفرود خوبی دارد. این خودرو می تواند در مسیرهای ناهموار و آفرودی به راحتی حرکت کند.
قیمت
قیمت نیسان ایکس تریل در ایران نسبتاً بالا است. قیمت این خودرو در نسخه 2.5 لیتری اتوماتیک از 1.6 میلیارد تومان آغاز می شود.
گیربکس CVT
نیسان ایکس تریل از گیربکس CVT بهره می برد. این نوع گیربکس ممکن است برای برخی رانندگان آزاردهنده باشد زیرا صدای زیادی تولید می کند و در برخی شرایط ممکن است باعث کندی خودرو شود.
مشکلات فنی
در برخی مدل های نیسان ایکس تریل، مشکلات فنی جزئی گزارش شده است. از جمله این مشکلات می توان به نشت آب از بخاری و خرابی قطعات برقی اشاره کرد.
در مجموع، نیسان ایکس تریل خودرویی با مزایای متعدد است. این خودرو از طراحی ظاهری جذاب، فضای داخلی جادار و راحت، امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایین برخوردار است.

همچنین، قابلیت آفرود خوبی نیز دارد. با این حال، قیمت نسبتاً بالا و گیربکس CVT آن ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد.

oilforoshdfdfdddd
نیسان ایکس تریل در آفرود

نیسان ایکس تریل به لطف سیستم تمام چرخ محرک و سیستم تعلیق مناسب، قابلیت آفرود خوبی دارد. این خودرو می تواند در مسیرهای ناهموار و آفرودی به راحتی حرکت کند.
سیستم تعلیق نیسان ایکس تریل از نوع مستقل مک فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی در عقب است. این سیستم تعلیق عملکرد خوبی در جذب ضربات دارد و به خودرو اجازه می دهد تا در مسیرهای ناهموار به خوبی حرکت کند.
نیسان ایکس تریل به طور استاندارد به سیستم تمام چرخ محرک مجهز است.

این سیستم تمام چرخ محرک به صورت خودکار و بر اساس شرایط جاده، قدرت را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند. این سیستم به خودرو کمک می کند تا در مسیرهای لغزنده و ناهموار به خوبی حرکت کند.
نیسان ایکس تریل همچنین به حالت های مختلف رانندگی آفرود مجهز است. این حالت ها به راننده کمک می کنند تا خودرو را در شرایط مختلف آفرود به راحتی کنترل کند.
در مجموع، نیسان ایکس تریل خودرویی مناسب برای آفرود است. این خودرو می تواند در مسیرهای ناهموار و آفرودی به راحتی حرکت کند و عملکرد خوبی داشته باشد.
در اینجا برخی از مزایای آفرود نیسان ایکس تریل آورده شده است:

ارتفاع سواری خوب

فاصله محوری طولانی

سیستم تعلیق مستقل

سیستم تمام چرخ محرک

حالت های مختلف رانندگی آفرود

البته، نیسان ایکس تریل یک خودروی آفرود تمام عیار نیست. این خودرو برای آفرودهای سخت و حرفه ای مناسب نیست. با این حال، برای آفرودهای سبک و متوسط گزینه خوبی است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.